חברי מועדון

מדיניות דמי ביטול

א. אם ההזמנה בוצע כמכר מרחוק חל סעיף 14ג (ד)(2) לחוק הגנת הצרכן, תשמ”א-1981, הקובע כי ניתן לבטל עסקת מכר מרחוק של שירותי הארחה, בתוך עד 14 יום מרגע ביצוע העסקה ובלבד שהביטול הינו לפחות 7 ימי עסקים לפני מועד הנופש.

עסקת מכר מרחוק היא עסקה לרכישת נכס או שירות הנעשית בעקבות פניה של עוסק לצרכן באמצעות דואר, טלפון, רדיו, טלויזיה, תקשורת אלקטרונית, פרסום כלשהו וכו’ ומזמינה את הצרכן להתקשר בעסקה שלא על ידי הגעה לבית העסק.

ב. אם ההזמנה נעשתה ע”י האורח ישירות בבית העסק (למשל: עסקה פרונטלית או עסקה באמצעות שיחה למוקד ההזמנות שלכם), חלה תקנה 2(3) לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע”א – 2010 שקובעות כי מועד ביטול עסקה לשירותי אירוח בישראל אפשרי בתוך עד 14 ימים מיום ביצוע ההזמנה ובלבד שיבוטל עד 14 ימי עסקים לפני מועד ביצוע הנופש.

קרי, אם ההזמנה נעשתה ללא פנייה שלכם לצרכן, והיא נעשתה במלון או למרכז ההזמנות שלכם, הביטול הוא תוך 14 ימים מביצוע העסקה ועד 14 ימי עבודה לפני הנופש.

במידה והביטול התרחש בתוך עד 14 ימים מההזמנה ויותר מ-7 ימים לפני מועד החופשה, יש להשיב את מלוא התמורה בניכוי 5% או 100 ₪ לפי הנמוך מבניהם, וניתן לחייב גם בגין עמלת סליקה שהעסק חויב בה מאת חברת האשראי:

“ביטול עסקה
“2. צרכן רשאי לבטל הסכם…:

(3) לרכישת שירות כאמור בפרט 8 ו-9 לתוספת – בתוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה 14 ימים שאינם ימי מנוחה לפחות, קודם למועד תחילת השירות;

[סעיף 8 לתוספת השנייה: 8) שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי]

החזרת התמורה
3.(א) ביטל הצרכן את הסכם הרכישה, כאמור בתקנה 2, ישיב העוסק לצרכן, בניכוי דמי הביטול כאמור בתקנה 5 ובכפוף לתקנות משנה (ב) עד (ה), את מלוא התמורה ששילם או יבטל את חיובו, ובלבד שהצרכן הציג חשבונית או סרט קופה או פתק החלפה המעידים על עצם ביצוע העסקה עם העוסק או הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום.

דמי ביטול
5.(א) ביטל הצרכן את הסכם הרכישה, כאמור בתקנה 2, רשאי העוסק לגבות מהצרכן דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר הטובין או מערך השירות או 100 שקלים חדשים לפי הנמוך מביניהם.
(ב) נעשתה העסקה בכרטיס אשראי והוכיח העוסק לצרכן כי חברת כרטיסי האשראי או גוף אחר שעמו התקשר העוסק לביצוע סליקת כרטיסי אשראי, גבו ממנו תשלום בעד סליקת כרטיס האשראי בעסקה שבוטלה, רשאי העוסק לחייב את הצרכן גם בתשלום שנגבה ממנו.”

* המלון רשאי לגבות את כל סכום העסקה